vrijdag 7 maart 2014

Pap gooien: Discussie over Buffy I


Eens in de zoveel tijd gaan we een aflevering van een serie, een bepaalde facebookpagina, nieuws event of sociaal event bespreken door het onderewerp samen te bespreken. Zowi is hier in het blauw en Tess in het wit. Deze keer bespreken we een aflevering van Buffy The Vampire Slayer. De aflevering zien kan wel handig zijn voor het lezen van dit stuk. Later komt er waarschijnlijk nog een discussie over Buffy, dus een goede reden om deze interessante serie met 90s fashion te gaan kijken.


Dus, buffy seizoen 3, aflevering 8 lover's walk, wat vond je ervan?

In het begin vond ik hem niet zo heel goed eigenlijk, een beetje het niveau van de wat saaiere afleveringen van seizoen 1-2. Dat Spike terugkwam vond ik veelbelovend, en dat het waarschijnlijk uit zou komen dat Xander en Willow vreemdgingen met elkaar ook, maar het schoot gewoon niet op. Op het einde ging het wel weer beter; het was duidelijk dat het algehele thema iets als 'liefde die je niet kan hebben' was.

Haha ja er zitten sowieso wel vaak van die lekker duidelijke thema's in de buffy afleveringen, maar ik vond deze aflevering inderdaad niet zo spannend. De hele uitkomst van Xander en Willow was wel echt fysiek pijnlijk om te zien dus dat was goed gedaan of in ieder geval interessant.

Bedoel je zo fysiek pijnlijk als Cordelia die wordt doorboord met een stalen staaf?

Oeh, ja ook naar.

Ik had echt gehoopt dat dit het moment zou zijn waarop ze een vampier zou worden, alleen maar om mijn theorie bevestigd te zien.

Tja, het kan altijd nog gebeuren. Ik ben benieuwd of deze ervaring haar karakter gaat veranderen, want het kan twee kanten op:
of weer terug naar wat ze was, wat een beetje saai zou zijn
of weer een nieuwe Cordelia.
Ze blijft wel duidelijk de damsel in distress die tegenover sterke Buffy staat.

Dat laatste zou wel leuk zijn! Ik denk dat we wel een tijdje weer teruggaan naar de oude Cordelia.

Ja ik denk dat ze dat jammer genoeg ook gaan doen... Nu is het wel hopen dat ze bij haar ook voldoende aandacht besteden aan haar traumaverwerking.

Maar ik hoop stiekem ook dat ze zich gaat ontwikkelen dat ze haar 'ware', diepere karakter in haar high school leven ook laat zien.
Ja, maar normaalgesproken is Buffy The Vampire Slayer wel heel goed met het portretteren van rouwverwerking en heartbreak, zoals toen Angel dood was aan het begin van dit seizoen. Ik vraag me aan het eind van deze aflevering wel twee dingen af:1. Hoe gaat dit de dynamiek van de groep veranderen?
2. In vredesnaam Xander, ga je nu wat normaler doen!!!

Haha, dat vraag ik me inderdaad ook af. Xander is zo'n irritante gekwetste mannelijkheid. Ik hoop daarnaast ook heel erg dat Willow en Oz weer bij elkaar komen.

Jaaaaa ik ook, maar zij moeten wel even wat beter gaan communiceren.

Iedereen moet beter gaan communiceren in deze serie dat zou veel oplossen.

Ik denk dat zowel Willow en Xander eigenlijk allebei een karakterontwikkeling moeten doormaken voordat ze ofwel samen kunnen komen ofwel het met Oz en Cordelia kunnen oppakken.

Ja dat is een goede! Wel interessant hoe het over de seizoenen heen meer over sociale dingen gaat dan over daadwerkelijke problemen met de hellmouth.

Ja dat wilde ik ook zeggen!!
Willow moet even op de hekserij gaan focussen en zo een nog bazere aanwinst voor de groep worden.
En Xander moet over zijn gekwetste mannelijkheid heenkomen.

Ja dat zou inderdaad fijn zijn. Iin het introclipje doet Willow ook een of andere baze spell.

Dat beloofd dus al veel goeds.



Geen opmerkingen :

Een reactie posten